VertiSal Actualizarea 030 din 15.02.2011
*S-a actualizat Declaratia 112, pentru a reflecta modificarile aduse de ANAF aplicatiei de validare (D112_J_1_0_3).
Cine a creat cu succes fisierele PDF 112 inainte de aceasta actualizare, NU trebuie sa le creeze din nou.
*Se poate raporta online (pentru posesorii de certificate digitale calificate - fisierul PDF semnat electronic) sau la ghiseele Administratiilor financiare (Anexa 1 a declaratiei listata, semnata si stampilata insotita de un CD cu fisierul PDF rezultat).
Cine a creat cu succes fisierele PDF 112 inainte de aceasta actualizare, NU trebuie sa le creeze din nou.
*Se poate raporta online (pentru posesorii de certificate digitale calificate - fisierul PDF semnat electronic) sau la ghiseele Administratiilor financiare (Anexa 1 a declaratiei listata, semnata si stampilata insotita de un CD cu fisierul PDF rezultat).
VertiSal Actualizarea 029 din 09.02.2011
*S-a actualizat (finalizat) Declaratia 112. Acum se poate raporta online (pentru posesorii de certificate digitale calificate - fisierul PDF semnat electronic) sau la ghiseele Administratiilor financiare (Anexa 1 a declaratiei listata, semnata si stampilata insotita de un CD cu fisierul PDF rezultat).
VertiSal Actualizarea 028 din 02.02.2011
*S-a actualizat baza de calcul pentru:
-CAS aferent perioadei de concediului medical, prevazut de OUG 158/2005((35% X castigul mediu brut/nr. zile lucratoare in luna) X nr. zile concediu medical) si s-a plafonat baza de calcul CAS (5 X castigul mediu brut pentru CAS individual, respectiv 5 X castigul mediu salarial X nr. asigurati pentru CAS angajator)
-contributia pentru accidente de munca si boli profesionale aferenta perioadei de concediu medical prevazut de OUG 158/2005 ( (salariul minim brut pe tara garantat in plata / nr. zile lucratoare in luna) X nr. zile concediu medical)
-contributia pentru asigurari sociale de sanatate nu se datoreaza pentru perioadele suspendate cu exceptia indemnizatiei pentru zilele de concediu medical suportat de angajator (s-a eliminat perioada de 30 zile de concediu medical, considerat nesuspendat).
*Nu se mai datoreaza comisionul pentru pastrarea cartilor de munca, el nu mai figureaza in aplicatia VertiSal incepand cu luna ianuarie 2011.
*S-a actualizat salariul minim brut pe tara garantat in plata la 670 lei, castigul mediu salarial la 2022 lei si s-a introdus la Nomenclatoare>>Parametri indicatorului social de referinta, de 500 lei.
*S-au actualizat zilele lucratoare pentru anul 2011.
*Pentru angajatorii care beneficiaza de scutiri/subventii/reduceri din contributia de somaj, respectiv de OUG nr. 13/2010 s-a introdus posibilitatea gestionarii acestora prin aplicatia VertiSal.
La Parametri>>Optiuni bifati optiunea Avem scutiri, reduceri, somaj, apoi mergeti la Operare>>Date despre salariati, selectati salariatul care a fost angajat in aceste conditii, mergeti pe Detalii si selectati din lista de Scutiri/reduceri, scutirea de care beneficiati. La Operare>>Pontaj daca sunteti pozitionat pe salariatul respectiv apare o casuta Subv. somaj in care va apare suma reprezentand subventia calculata automat. Daca suma calculata nu corespunde subventiei de care beneficiati, puteti modifica suma si marcati prin bifa, ceea ce asigura pastrarea sumei introduse. Aplicatia VertiSal va gestina automat aceste sume in Declaratia 112, centralizatoare, note.
Daca beneficiati de OUG nr. 13/2010 baza de calcul pentru contributiile datorate de angajator vor fi diminuate automat si evidentiate in Declaratia 112.
*Daca aveti persoane "fara contract de munca" este necesar sa mergeti la Operare>>Date despre salariati si sa selectati in rubrica nou introdusa tipul de venit.
Precizam ca contractele incheiate individual de aceste persoane cu Casa de pensii, Casa de sanatate sau AJOFM nu trebuie introduse in aplicatia VertiSal, Declaratia 112 nu trebuie sa cuprinda aceste sume.
*Daca aveti puncte de lucru cu cod de identificare fiscala este necesar sa completati la Nomenclatoare >>Compartimente, datele aferente punctului de lucru la compartimentul corespunzator, respectiv la compartimentul superior daca punctul de lucru are definite mai multe compartimente.
Compartimentele care apartin de sediul principal nu trebuie sa aiba un compartiment superior.
*In Nomenclator>>Antet societate este necesar sa completati domiciliul fiscal, daca difera de sediul social, precum si Casa de sanatate a angajatorului.
* A fost introdusa Declaratia 112 la Raportari>>D112, care va fi generata din VertiSal.
Formularul contine rubricile anexa 1 cu creantele datorate, anexa 1.1 Angajator si anexa 1.2 Asigurati. Doar datele din anexa Angajator sunt momentan accesibile.
Pasii pentru crearea Declaratiei 112 sunt:
1. Accesarea butonului Creare
2. Accesarea butonului Generare fisier XML si atasare la PDF care genereaza in directorul firmei fisierul xml necesar declaratie si se verifica automat corelatiile de validare din programul ANAF.
Daca exista erori de validare intre datele introduse ele se pot vizualiza si lista la Vizualizare erori verificare.
Declaratia 112 in VertiSal este inca in lucru.
Declaratiile vor putea fi depuse la Finante cel mai curand dupa 07.02.2011, pana atunci efectuandu-se teste interne.
*Exista posibilitatea configurari semnaturilor care apar pe principalele liste la Nomenclatoare>>Semnaturi la rapoarte.
-CAS aferent perioadei de concediului medical, prevazut de OUG 158/2005((35% X castigul mediu brut/nr. zile lucratoare in luna) X nr. zile concediu medical) si s-a plafonat baza de calcul CAS (5 X castigul mediu brut pentru CAS individual, respectiv 5 X castigul mediu salarial X nr. asigurati pentru CAS angajator)
-contributia pentru accidente de munca si boli profesionale aferenta perioadei de concediu medical prevazut de OUG 158/2005 ( (salariul minim brut pe tara garantat in plata / nr. zile lucratoare in luna) X nr. zile concediu medical)
-contributia pentru asigurari sociale de sanatate nu se datoreaza pentru perioadele suspendate cu exceptia indemnizatiei pentru zilele de concediu medical suportat de angajator (s-a eliminat perioada de 30 zile de concediu medical, considerat nesuspendat).
*Nu se mai datoreaza comisionul pentru pastrarea cartilor de munca, el nu mai figureaza in aplicatia VertiSal incepand cu luna ianuarie 2011.
*S-a actualizat salariul minim brut pe tara garantat in plata la 670 lei, castigul mediu salarial la 2022 lei si s-a introdus la Nomenclatoare>>Parametri indicatorului social de referinta, de 500 lei.
*S-au actualizat zilele lucratoare pentru anul 2011.
*Pentru angajatorii care beneficiaza de scutiri/subventii/reduceri din contributia de somaj, respectiv de OUG nr. 13/2010 s-a introdus posibilitatea gestionarii acestora prin aplicatia VertiSal.
La Parametri>>Optiuni bifati optiunea Avem scutiri, reduceri, somaj, apoi mergeti la Operare>>Date despre salariati, selectati salariatul care a fost angajat in aceste conditii, mergeti pe Detalii si selectati din lista de Scutiri/reduceri, scutirea de care beneficiati. La Operare>>Pontaj daca sunteti pozitionat pe salariatul respectiv apare o casuta Subv. somaj in care va apare suma reprezentand subventia calculata automat. Daca suma calculata nu corespunde subventiei de care beneficiati, puteti modifica suma si marcati prin bifa, ceea ce asigura pastrarea sumei introduse. Aplicatia VertiSal va gestina automat aceste sume in Declaratia 112, centralizatoare, note.
Daca beneficiati de OUG nr. 13/2010 baza de calcul pentru contributiile datorate de angajator vor fi diminuate automat si evidentiate in Declaratia 112.
*Daca aveti persoane "fara contract de munca" este necesar sa mergeti la Operare>>Date despre salariati si sa selectati in rubrica nou introdusa tipul de venit.
Precizam ca contractele incheiate individual de aceste persoane cu Casa de pensii, Casa de sanatate sau AJOFM nu trebuie introduse in aplicatia VertiSal, Declaratia 112 nu trebuie sa cuprinda aceste sume.
*Daca aveti puncte de lucru cu cod de identificare fiscala este necesar sa completati la Nomenclatoare >>Compartimente, datele aferente punctului de lucru la compartimentul corespunzator, respectiv la compartimentul superior daca punctul de lucru are definite mai multe compartimente.
Compartimentele care apartin de sediul principal nu trebuie sa aiba un compartiment superior.
*In Nomenclator>>Antet societate este necesar sa completati domiciliul fiscal, daca difera de sediul social, precum si Casa de sanatate a angajatorului.
* A fost introdusa Declaratia 112 la Raportari>>D112, care va fi generata din VertiSal.
Formularul contine rubricile anexa 1 cu creantele datorate, anexa 1.1 Angajator si anexa 1.2 Asigurati. Doar datele din anexa Angajator sunt momentan accesibile.
Pasii pentru crearea Declaratiei 112 sunt:
1. Accesarea butonului Creare
2. Accesarea butonului Generare fisier XML si atasare la PDF care genereaza in directorul firmei fisierul xml necesar declaratie si se verifica automat corelatiile de validare din programul ANAF.
Daca exista erori de validare intre datele introduse ele se pot vizualiza si lista la Vizualizare erori verificare.
Declaratia 112 in VertiSal este inca in lucru.
Declaratiile vor putea fi depuse la Finante cel mai curand dupa 07.02.2011, pana atunci efectuandu-se teste interne.
*Exista posibilitatea configurari semnaturilor care apar pe principalele liste la Nomenclatoare>>Semnaturi la rapoarte.
VertiSal Actualizarea 027 din 04.11.2010
*La declaratia la AJOFM s-a modificat modul de completare a rubricii Numar de inregistrari (NI). In versiunea anterioara a programului pus la dispozitia contribuabililor de catre ANOFM nu se numarau pozitiile reprezentand: 98 - Contracte de drepturi de autor si conexe si 99 - Contracte/conventii incheiate conform Codului civil.
Modificarea curenta nu influenteaza modul de completare a declaratiei decat unde exista cazurile descrise mai sus.
*S-a modificat Adeverinta pt. somaj, astfel perioadele de somaj tehnic se completeaza la "perioade pentru care raporturile de munca au fost suspendate", de asemenea in baza de calcul se adauga si sumele corespunzatoare salariului minim pe economie aferente zilelor de somaj tehnic.
*La declaratia CASS - concedii medicale, la declaratiile rectificative, pozitiile de Stergere vor fi trecute automat primele in lista si tabel pentru a evita potentiale erori generate de ordinea de prelucrare a rectificarilor.
Modificarea curenta nu influenteaza modul de completare a declaratiei decat unde exista cazurile descrise mai sus.
*S-a modificat Adeverinta pt. somaj, astfel perioadele de somaj tehnic se completeaza la "perioade pentru care raporturile de munca au fost suspendate", de asemenea in baza de calcul se adauga si sumele corespunzatoare salariului minim pe economie aferente zilelor de somaj tehnic.
*La declaratia CASS - concedii medicale, la declaratiile rectificative, pozitiile de Stergere vor fi trecute automat primele in lista si tabel pentru a evita potentiale erori generate de ordinea de prelucrare a rectificarilor.
VertiSal Actualizarea 026 din 04.10.2010
Modificari survenite ca urmare a aparitiei Ordinului 1294/2010 - pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, si a Procedurii privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj.
Aceste modificari permit raportarea asiguratilor care realizeaza venituri profesionale asa cum sunt definite de OUG 58/2010, pentru veniturile platite incepand cu data de 10 Septembrie 2010. Pentru contractele de drepturi de autor si prestari servicii, platitorul de venit (angajatorul) plateste contributiile la somaj si CAS doar daca respectiva persoana nu are contract de munca, veniturile sunt regulate, nu este pensionar si nu este asigurat in alt sistem.
VertiSal identifica cazurile de mai sus daca la Operare>>Date despre salariati, persoanele respective au la Fel angajat: Fara contract de munca si au procent 0 la contributiile societatii.
* La declaratia la AJOFM s-au introdus doua tipuri de contract : 98 - Contracte de drepturi de autor si conexe si 99 - Contracte/conventii incheiate conform Codului civil. Toate tipurile de contracte sunt cuprinse intr-o singura declaratie.
Dat fiind ca a fost modificata structura datelor raportate, aceasta actualizare este necesara si pentru firmele care nu au aceste tipuri de contracte.
* La declaratia la CAS (pensii) s-au introdus doua tipuri de contract: 6 - pentru asiguratii care realizeaza venituri profesionale prevazute de art. III din OUG nr. 58/2010, modificata prin OUG nr. 82/2010, din drepturi de autor si drepturi conexe si 7 - pentru asiguratii care realizeaza venituri profesionale prevazute de art. III din OUG nr. 58/2010, modificata prin OUG nr. 82/2010, din desfasurarea activitatii in baza contractelor/conventiilor incheiate potrivit Codului civil.
Daca aveti cazuri, va trebui sa depuneti declaratii distincte. Va trebuie sa parcurgeti toate etapele (creare>>listare>>salvare pe discheta - pentru toate tipurile disponibile in lista. Copiati pe dischete distincte deoarece fisierele au aceeasi denumire.
* S-a actualizat clasificatia Ocupatiilor din Romania, conform Ord.1365 din 21 iunie 2010, care a fost implementat in aplicatia REviSal pusa la dispozitie contribuabililor de catre Ministerului Muncii Familiei si Protectiei Sociale in 07.09.2010.
Aceste modificari permit raportarea asiguratilor care realizeaza venituri profesionale asa cum sunt definite de OUG 58/2010, pentru veniturile platite incepand cu data de 10 Septembrie 2010. Pentru contractele de drepturi de autor si prestari servicii, platitorul de venit (angajatorul) plateste contributiile la somaj si CAS doar daca respectiva persoana nu are contract de munca, veniturile sunt regulate, nu este pensionar si nu este asigurat in alt sistem.
VertiSal identifica cazurile de mai sus daca la Operare>>Date despre salariati, persoanele respective au la Fel angajat: Fara contract de munca si au procent 0 la contributiile societatii.
* La declaratia la AJOFM s-au introdus doua tipuri de contract : 98 - Contracte de drepturi de autor si conexe si 99 - Contracte/conventii incheiate conform Codului civil. Toate tipurile de contracte sunt cuprinse intr-o singura declaratie.
Dat fiind ca a fost modificata structura datelor raportate, aceasta actualizare este necesara si pentru firmele care nu au aceste tipuri de contracte.
* La declaratia la CAS (pensii) s-au introdus doua tipuri de contract: 6 - pentru asiguratii care realizeaza venituri profesionale prevazute de art. III din OUG nr. 58/2010, modificata prin OUG nr. 82/2010, din drepturi de autor si drepturi conexe si 7 - pentru asiguratii care realizeaza venituri profesionale prevazute de art. III din OUG nr. 58/2010, modificata prin OUG nr. 82/2010, din desfasurarea activitatii in baza contractelor/conventiilor incheiate potrivit Codului civil.
Daca aveti cazuri, va trebui sa depuneti declaratii distincte. Va trebuie sa parcurgeti toate etapele (creare>>listare>>salvare pe discheta - pentru toate tipurile disponibile in lista. Copiati pe dischete distincte deoarece fisierele au aceeasi denumire.
* S-a actualizat clasificatia Ocupatiilor din Romania, conform Ord.1365 din 21 iunie 2010, care a fost implementat in aplicatia REviSal pusa la dispozitie contribuabililor de catre Ministerului Muncii Familiei si Protectiei Sociale in 07.09.2010.
VertiSal Actualizarea 025 din 06.09.2010
Modificari ca urmare a aparitiei Ordinului 598/2010 - pentru modificarea si completarea Procedurii privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj.
Aceste modificari permit raportarea scutirilor contributiei angajatorului prevazite in OUG 13/2010 (privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010).
 *La Raportari>>AJOFM>>Capitolul 1, a fost introdusa rubrica "Scutit plata contributie" - se va selecta din lista "Scutit (OUG 13/2010)" unde aveti cazuri.
-pe formatul listat, in capitolul 1 (evidenta asiguratilor),rubrica de mai sus este "TASCA" (Tip asigurat pentru scutire contributie angajator), care pentru pozitiile scutite (OUG 13/2010) va fi 2, iar in rest 1.
-in capitolul 2 (centralizator), s-au adaugat rubricile:
"Scutire contributie angajator" - valoarea contributiei angajatorului aferenta persoanelor scutite si;
"NTASCA" - Numar pozitii cu tip asigurat pentru scutire contributie angajator=2.
Centralizatorul se completeaza automat.
Aceste modificari permit raportarea scutirilor contributiei angajatorului prevazite in OUG 13/2010 (privind reglementarea unor masuri in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca si diminuarii somajului in anul 2010).
 *La Raportari>>AJOFM>>Capitolul 1, a fost introdusa rubrica "Scutit plata contributie" - se va selecta din lista "Scutit (OUG 13/2010)" unde aveti cazuri.
-pe formatul listat, in capitolul 1 (evidenta asiguratilor),rubrica de mai sus este "TASCA" (Tip asigurat pentru scutire contributie angajator), care pentru pozitiile scutite (OUG 13/2010) va fi 2, iar in rest 1.
-in capitolul 2 (centralizator), s-au adaugat rubricile:
"Scutire contributie angajator" - valoarea contributiei angajatorului aferenta persoanelor scutite si;
"NTASCA" - Numar pozitii cu tip asigurat pentru scutire contributie angajator=2.
Centralizatorul se completeaza automat.
VertiSal Actualizarea 024 din 05.08.2010
Modificari ca urmare a aparitiei HG 791/2010 – norme metodologice aplicare Cod Fiscal (norme OUG 58)
Fata de proiectul de hotarare , avut la baza versiunii 8.2.6 (unde se preciza ca tichetele se impozitează ca venituri din salarii pentru luna PENTRU CARE acestea au fost primite), in HG 791, se precizeaza ca "Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii IN LUNA in care acestea sunt primite."
*La Operere>>Tichete de masa (sau prin butonul pentru acces rapid din Pontaj, ajungeti la formularul de operare a tichetelor.
La "Completare zile lucrate", s-a introdus posibilitatea selectarii unei luni anterioare, pe langa luna curenta, ca baza pentru stabilirea numarului de tichete care urmeaza a fi acordate individual.
La "Acordare", puteti opta acum pentru acordarea tichetelor:
-pentru zilele lucrate;
-a unui numar de tichete maxim pe care il stabiliti dumneavoastra;
-sau a unui anumit numar de tichete stabilit de dumneavoastra.
La Modificare, optiunea "Calculez" este acum prestabilit bifata.
Fata de proiectul de hotarare , avut la baza versiunii 8.2.6 (unde se preciza ca tichetele se impozitează ca venituri din salarii pentru luna PENTRU CARE acestea au fost primite), in HG 791, se precizeaza ca "Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii IN LUNA in care acestea sunt primite."
*La Operere>>Tichete de masa (sau prin butonul pentru acces rapid din Pontaj, ajungeti la formularul de operare a tichetelor.
La "Completare zile lucrate", s-a introdus posibilitatea selectarii unei luni anterioare, pe langa luna curenta, ca baza pentru stabilirea numarului de tichete care urmeaza a fi acordate individual.
La "Acordare", puteti opta acum pentru acordarea tichetelor:
-pentru zilele lucrate;
-a unui numar de tichete maxim pe care il stabiliti dumneavoastra;
-sau a unui anumit numar de tichete stabilit de dumneavoastra.
La Modificare, optiunea "Calculez" este acum prestabilit bifata.
VertiSal Actualizarea 023 din 02.08.2010
Modificarile survin ca urmare a aparitiei OUG 58/2010, care prevede impozitarea tichetelor de masa/cresa/vacanta incepand cu 1 iulie 2010, fara retinerea contributiilor sociale.
*In Nomenclatoare>>Parametri, la Optiuni (dreapta sus), puteti alege intre "Operare numar/sume tichete" si "Operare tichete cu serii".
Prestabilit este "Operare numar/sume tichete", care presupune ca nu veti gestiona tichetele doar ca numar si suma, fara a urmari aici seriile acordate nominal.
*In Operare>>Pontaj, s-a introdus o rubrica Tichete, cu un buton pentru acces rapid.
*La Operere>>Tichete de masa (sau prin butonul pentru acces rapid din Pontaj), ajungeti la formularul de operare a tichetelor.
Se incepe cu Completare zile lucrate (pentru toti salariatii sau doar cei ca au primit in luna anterioare), prin care se completeaza rubrica zile lucrate.
Apoi se merge pe Acordare, unde puteti opta pentru acordarea unui anumit numar de tichete, sau pentru toate zilele lucrate.
Dupa aceasta puteti modifica unde este cazul. Puteti eficienta, folosi butonul de Operare (aceeasi iconita ca si butonul Modificare).
Pentru verificare, aveti disponibila in acest formular, lista cu numarul si valoarea tichetelor acordate fiecarui salariat.
*Au fost modificate statul de salarii, fluturasii si centralizatorul statului de salarii, pentru a reflecta impozitarea tichetelor de masa.
*In Nomenclatoare>>Parametri, la Optiuni (dreapta sus), puteti alege intre "Operare numar/sume tichete" si "Operare tichete cu serii".
Prestabilit este "Operare numar/sume tichete", care presupune ca nu veti gestiona tichetele doar ca numar si suma, fara a urmari aici seriile acordate nominal.
*In Operare>>Pontaj, s-a introdus o rubrica Tichete, cu un buton pentru acces rapid.
*La Operere>>Tichete de masa (sau prin butonul pentru acces rapid din Pontaj), ajungeti la formularul de operare a tichetelor.
Se incepe cu Completare zile lucrate (pentru toti salariatii sau doar cei ca au primit in luna anterioare), prin care se completeaza rubrica zile lucrate.
Apoi se merge pe Acordare, unde puteti opta pentru acordarea unui anumit numar de tichete, sau pentru toate zilele lucrate.
Dupa aceasta puteti modifica unde este cazul. Puteti eficienta, folosi butonul de Operare (aceeasi iconita ca si butonul Modificare).
Pentru verificare, aveti disponibila in acest formular, lista cu numarul si valoarea tichetelor acordate fiecarui salariat.
*Au fost modificate statul de salarii, fluturasii si centralizatorul statului de salarii, pentru a reflecta impozitarea tichetelor de masa.
VertiSal Actualizarea 022 din 05.07.2010
 *S-au modificat unele validari la operare concedii medicale si la raportarea CASS - concedii medicale.
VertiSal Actualizarea 021 din 09.06.2010
*S-a modificat raportarea CASS - concedii medicale, in conformitate cu Ord.430(470)/11.05.2010 publicat in M.O.312/12.05.2010.
In noul format sunt prevazute mai multe informatii de pe certificatele medicale, de aceea, in cazul in care ati operat deja concediile medicale, si inca nu ati raportat, va trebui sa le parcurgeti pe toate si sa adaugati informatiile suplimentare cerute.
Dat fiind ca la majoritatea Caselor de sananate, deocamdata se preiau declaratiile tot in formatul vechi, la generarea raportarii puteti alege intre formatul anterior si cel stipulat in Ord. 430. Ramane sa va informati la Casa de sanatate asupra momentului in care se va trece la noul format (probabil peste cateva zile).
*S-a adaugat posibilitatea de a actualiza inspre lunile urmatoare a modificarilor efectuate intr-o luna anterioara.
Optiunea este disponibila in Sistem>>Propagare modificari. Puteti selecta salariatii pentru care doriti actualizarea informatiilor, si lunile in care sa se faca actualizarea.
*S-a adaugat posibilitatea de a elimina dubluri din Registrul de evidenta a salariatilor din baza de date a ITM.
Daca ati modificat/corectat cel putin o data numarul intern sau data interna a contractului, cu siguranta aveti contracte dublate inregistrate in aplicatia de preluare REviSal a ITM. Aceasta se datoreaza unei deficiente de proiectare a aplicatiei de centralizare a ITM, eroarea apare si pentru cazurile raportate prin aplicatia REviSal pusa la dispozitie contribuabililor de catre ITM.
Abordarea folosita (Incetarea pozitiilor dublare cu aceeasi data cu data contractului dublat) a fost sugerata de catre reprezentantii TeamNet (firma care gestioneaza bazele de date ale ITM in ce priveste REviSalul). Daca nu aveti parola pentru raportarea online a REviSal-ului, nu puteti folosi aceasta optiune, deoarece nu puteti identifica eventualele contracte dublate.
Optiunea este disponibila in Raportari>>Registrul de evidenta salariati>>Butonul Eliminare dubluri. In ecranul care apare va este detaliat modul de lucru.
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a Centralizatorului obligatiilor de plata, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa Centralizator.
*La Acte aditionale, la modificare tip norma (Norma intreaga/Fractiune de norma), apare pe lista si noul program de lucru (numarul de ore/zi sau ore/luna - in cazul in care nu completati cu altceva rubrica Explicatie)
In noul format sunt prevazute mai multe informatii de pe certificatele medicale, de aceea, in cazul in care ati operat deja concediile medicale, si inca nu ati raportat, va trebui sa le parcurgeti pe toate si sa adaugati informatiile suplimentare cerute.
Dat fiind ca la majoritatea Caselor de sananate, deocamdata se preiau declaratiile tot in formatul vechi, la generarea raportarii puteti alege intre formatul anterior si cel stipulat in Ord. 430. Ramane sa va informati la Casa de sanatate asupra momentului in care se va trece la noul format (probabil peste cateva zile).
*S-a adaugat posibilitatea de a actualiza inspre lunile urmatoare a modificarilor efectuate intr-o luna anterioara.
Optiunea este disponibila in Sistem>>Propagare modificari. Puteti selecta salariatii pentru care doriti actualizarea informatiilor, si lunile in care sa se faca actualizarea.
*S-a adaugat posibilitatea de a elimina dubluri din Registrul de evidenta a salariatilor din baza de date a ITM.
Daca ati modificat/corectat cel putin o data numarul intern sau data interna a contractului, cu siguranta aveti contracte dublate inregistrate in aplicatia de preluare REviSal a ITM. Aceasta se datoreaza unei deficiente de proiectare a aplicatiei de centralizare a ITM, eroarea apare si pentru cazurile raportate prin aplicatia REviSal pusa la dispozitie contribuabililor de catre ITM.
Abordarea folosita (Incetarea pozitiilor dublare cu aceeasi data cu data contractului dublat) a fost sugerata de catre reprezentantii TeamNet (firma care gestioneaza bazele de date ale ITM in ce priveste REviSalul). Daca nu aveti parola pentru raportarea online a REviSal-ului, nu puteti folosi aceasta optiune, deoarece nu puteti identifica eventualele contracte dublate.
Optiunea este disponibila in Raportari>>Registrul de evidenta salariati>>Butonul Eliminare dubluri. In ecranul care apare va este detaliat modul de lucru.
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a Centralizatorului obligatiilor de plata, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa Centralizator.
*La Acte aditionale, la modificare tip norma (Norma intreaga/Fractiune de norma), apare pe lista si noul program de lucru (numarul de ore/zi sau ore/luna - in cazul in care nu completati cu altceva rubrica Explicatie)
VertiSal Actualizarea 020 din 20.04.2010
*S-a actualizat fisierul de asistenta VertiSal (help). Este accesibil contextual, apasand tasta <> oriunde in VertiSal, sau prin meniul Sistem>>Help.
*Sau adaugat decizii incetare contract pentru :
- deces salariat (art.56 lit.a);
- pensionare (art.56 lit.d);
- expirarea termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata (art.56 lit.j);
- disciplinar (art.61 lit.a);
- demisie la cererea salariatului,cu preaviz (art.79 alin.1).
S-a adaugat tipul de element SeS - Semnatura salariat, la decizii, astfel, puteti opta daca doriti sa apara acest element pe decizii sau nu.
Deciziile de incetare contract se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Acte aditionale>>butonul de listare (evident, dupa adaugarea in acte aditionale a incetarii contractului).
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a notelor contabile, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa Nota contabila.
*Sau adaugat decizii incetare contract pentru :
- deces salariat (art.56 lit.a);
- pensionare (art.56 lit.d);
- expirarea termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata (art.56 lit.j);
- disciplinar (art.61 lit.a);
- demisie la cererea salariatului,cu preaviz (art.79 alin.1).
S-a adaugat tipul de element SeS - Semnatura salariat, la decizii, astfel, puteti opta daca doriti sa apara acest element pe decizii sau nu.
Deciziile de incetare contract se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Acte aditionale>>butonul de listare (evident, dupa adaugarea in acte aditionale a incetarii contractului).
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a notelor contabile, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa Nota contabila.
VertiSal Actualizarea 019 din 07.04.2010
*Modificarea bazei de calcul a concediilor medicale. Incepand cu luna februarie 2010, perioada de somaj tehnic se ia in calculul medie zilnice, conform OUG 4/2010 privind reglementarea unor masuri de protectie sociala pentru anul 2010 publicata in MO 93 din 10/02/2010.
Pentru angajatii care au avut somaj tehnic in luna februarie 2010, si au boala in martie, aceasta trebuie recalculata, daca s-a operat deja.
*S-a adaugat posibiliatatea configurarii si listarii Contractelor individuale de munca si a Deciziilor de incetare a contractelor de munca.
Se pot configura pe Nomenclatoare>>Configurare CIM/decizii. In versiunea VertiSal Standard nu este accesibila aceasta optiune, fiind disponibil doar formatul prestabilit.
Contractele individuale de munca se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Date despre salariati>>butonul Contracte (dreapta).
Deciziile de incetare contract se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Acte aditionale>>butonul de listare (evident, dupa adaugarea in acte aditionale a incetarii contractului).
*In Nomenclatoare>>Parametri, in dreapta, sus s-a introdus un tab ITM, unde sunt accesibile rubricile: Inspector ITM si Nr. dosar ITM.
Acestea trebuie completate doar pentru inspectoratele care solicita aceasta informatie pe documentele prezentate. Daca se completeaza apar pe state, acte aditionale, contracte individuale si decizii de incetare.
*La operare concedii medicale, s-a introdus o validare a codurilor de urgenta medico-chirurgicala si a codurilor de boli infecto-contagioase din grupa A.
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a listei cu salariatii actuali, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa lista salariati.
Pentru angajatii care au avut somaj tehnic in luna februarie 2010, si au boala in martie, aceasta trebuie recalculata, daca s-a operat deja.
*S-a adaugat posibiliatatea configurarii si listarii Contractelor individuale de munca si a Deciziilor de incetare a contractelor de munca.
Se pot configura pe Nomenclatoare>>Configurare CIM/decizii. In versiunea VertiSal Standard nu este accesibila aceasta optiune, fiind disponibil doar formatul prestabilit.
Contractele individuale de munca se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Date despre salariati>>butonul Contracte (dreapta).
Deciziile de incetare contract se pot genera/modifica/lista pe Operare>>Acte aditionale>>butonul de listare (evident, dupa adaugarea in acte aditionale a incetarii contractului).
*In Nomenclatoare>>Parametri, in dreapta, sus s-a introdus un tab ITM, unde sunt accesibile rubricile: Inspector ITM si Nr. dosar ITM.
Acestea trebuie completate doar pentru inspectoratele care solicita aceasta informatie pe documentele prezentate. Daca se completeaza apar pe state, acte aditionale, contracte individuale si decizii de incetare.
*La operare concedii medicale, s-a introdus o validare a codurilor de urgenta medico-chirurgicala si a codurilor de boli infecto-contagioase din grupa A.
*S-a introdus posibilitatea exportului in Excel a listei cu salariatii actuali, intr-un format aranjat. Accesibila pe Listare>>Liste>>langa lista salariati.
VertiSal Actualizarea 018 din 12.02.2010
*Actualizarea nomenclatorului COR, conform versiunii publicate în luna ianuarie 2010 pe site-ul Ministerului Muncii Familiei si Protectiei Sociale si cu reflectarea acestuia in aplicatia de raportare a Registrului de Evidenta a Salariatilor (versiunea REviSal din 5 feb. 2010).
In cazul in care aveti in nomenclatorul de functii coduri COR la care se modifica denumirea sau care dispar, la actualizare se genereaza o lista cu pozitiile care trebuiesc verificate.
Puteti reveni ulterior asupra listei pe Nomenclatoare>>Functii>>Buton verificare conformitate coduri COR.
Modificarile survenite in clasificatia COR sunt evidentiate in culori sugestive in Nomenclatoare>>Nomenclator COR.
*Actualizare zile lucratoare/libere aferente anului 2010.
*In Nomenclatoare>>Parametri>>Configurare complexa s-a introdus posibilitatea diminuarii numarului de zile de concediu de odihna de care beneficiaza salariatul intr-un an, proportional cu numarul de zile de concediu medical/absente nemotivate/absente motivate/ore intrerupere/somaj tehnic din an.
Prestabilit, nu se diminueaza.
*La declaratia la FNUASS - adaugare pozitie tip "S" in cazul in care salariatul este in concediu medical "CM" sau "AM" toata luna, conform recomandarilor Casei de Asigurari de Sanatate Arad.
Pana acum nu se acceptau pozitii tip "S" fara sume datorate.
*La Cerere restituire concedii medicale - s-a corectat o problema de afisare pentru firmele cu denumiri foarte lungi.
*Pe Statul de salarii apar 3 semnaturi daca sunt completate datele responsabililor in Nomenclatoare>>Antet societate.
*La adaugarea unui salariat pe Operare>>Date despre salariati se afiseaza urmatorul matricol disponibil.
In cazul in care aveti in nomenclatorul de functii coduri COR la care se modifica denumirea sau care dispar, la actualizare se genereaza o lista cu pozitiile care trebuiesc verificate.
Puteti reveni ulterior asupra listei pe Nomenclatoare>>Functii>>Buton verificare conformitate coduri COR.
Modificarile survenite in clasificatia COR sunt evidentiate in culori sugestive in Nomenclatoare>>Nomenclator COR.
*Actualizare zile lucratoare/libere aferente anului 2010.
*In Nomenclatoare>>Parametri>>Configurare complexa s-a introdus posibilitatea diminuarii numarului de zile de concediu de odihna de care beneficiaza salariatul intr-un an, proportional cu numarul de zile de concediu medical/absente nemotivate/absente motivate/ore intrerupere/somaj tehnic din an.
Prestabilit, nu se diminueaza.
*La declaratia la FNUASS - adaugare pozitie tip "S" in cazul in care salariatul este in concediu medical "CM" sau "AM" toata luna, conform recomandarilor Casei de Asigurari de Sanatate Arad.
Pana acum nu se acceptau pozitii tip "S" fara sume datorate.
*La Cerere restituire concedii medicale - s-a corectat o problema de afisare pentru firmele cu denumiri foarte lungi.
*Pe Statul de salarii apar 3 semnaturi daca sunt completate datele responsabililor in Nomenclatoare>>Antet societate.
*La adaugarea unui salariat pe Operare>>Date despre salariati se afiseaza urmatorul matricol disponibil.
VertiSal Actualizarea 017 din 12.10.2009
*Modificarile se refera la raportarea cazurilor de somaj tehnic pentru angajatii cu fractiune de norma conform Ordin 1454 in concordanta cu modificarile aplicatiei ANOFM.
Pentru depunerea declaratiilor rectificative aveti la dispozitie doua luni incepand cu 20.08.2009.
*La Acte aditionale, s-a introdus posibilitatea listarii pe acelasi act aditional a modificarilor la mai multe elemente, daca se opereaza acelasi numar si aceeasi data a actului aditional la modificarea elementelor respective.
Pentru depunerea declaratiilor rectificative aveti la dispozitie doua luni incepand cu 20.08.2009.
*La Acte aditionale, s-a introdus posibilitatea listarii pe acelasi act aditional a modificarilor la mai multe elemente, daca se opereaza acelasi numar si aceeasi data a actului aditional la modificarea elementelor respective.
VertiSal Actualizarea 015 din 05.09.2009
*Modificari declaratie AJOFM - Ordinul nr. 1454 din 5 august 2009 publicat in M.O. 579 din 20/08/2009.
Modificarile se refera la raportarea cazurilor de somaj tehnic conform OUG nr. 28/2009.
Noul model al declaratiei va fi utilizat de catre toate firmele incepand cu raportarea aferenta lunii august 2009.
Firmele care au avut perioade de somaj tehnic incepand cu 25.03.2009, pana in prezent, trebuie sa depuna la AJOFM declaratii rectificative aferente perioadelor respective.
*Pentru depunerea declaratiilor rectificative aveti la dispozitie doua luni incepand cu 20.08.2009.
Pentru a usura depunerea declaratiilor rectificative, la declaratia la AJOFM (Cap 1) si CAS (Anexa 1),langa butonul -Rectificari-, a fost adaugat un buton cu ajutorul caruia se pot marca toate pozitiile din declaratie ca fiind rectificari (modificare sume).
Modificarile se refera la raportarea cazurilor de somaj tehnic conform OUG nr. 28/2009.
Noul model al declaratiei va fi utilizat de catre toate firmele incepand cu raportarea aferenta lunii august 2009.
Firmele care au avut perioade de somaj tehnic incepand cu 25.03.2009, pana in prezent, trebuie sa depuna la AJOFM declaratii rectificative aferente perioadelor respective.
*Pentru depunerea declaratiilor rectificative aveti la dispozitie doua luni incepand cu 20.08.2009.
Pentru a usura depunerea declaratiilor rectificative, la declaratia la AJOFM (Cap 1) si CAS (Anexa 1),langa butonul -Rectificari-, a fost adaugat un buton cu ajutorul caruia se pot marca toate pozitiile din declaratie ca fiind rectificari (modificare sume).
VertiSal Actualizarea 014 din 07.05.2009
*Modificare declaratia CAS, vizibila pentru firmele unde aveti salariati pontati in somaj tehnic (OUG 28/2009). In acest caz se depune lunar o declaratie distincta cuprinzand salariatii aflati in somaj tehnic.
*Modificare declaratie CASS - lista asigurati (Ordinul nr. 491 din 6 aprilie 2009) - s-a introdus un nou tip de asigurat (SS - salariat scutit de plata asigurarilor sociale de sanatate).
 
*Modificare declaratie CASS - lista asigurati (Ordinul nr. 491 din 6 aprilie 2009) - s-a introdus un nou tip de asigurat (SS - salariat scutit de plata asigurarilor sociale de sanatate).
 
VertiSal Actualizarea 012 din 09.04.2009
*Adaugare in pontaj rubrica Ore somaj tehnic si % aferent.(OUG 28/18.03.2009)
Detalii despre OUG 28/18.03.2009 gasiti la pagina Noutati.
Inca nu se cunoaste modul de raportare in declaratii a perioadelor de somaj tehnic.
In utilizarea acestei rubrici in luna martie, trebuie sa tineti cont ca actul a fost publicat in 25 martie 2009.
*S-au introdus note contabile pentru evidentierea distincta a sumelor aferente persoanelor care nu lucreaza in baza unui contract de munca.
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Se poate lista Fisa salariat pentru unul/mai multi/toti salariatii in functie de selectiile efectuate.(Inainte se putea lista doar pentru cate un salariat)
-S-a adaugat o lista cu detalii despre Sporul de vechime accesibila in Listare>>Liste>>Spor vechime.
Detalii despre OUG 28/18.03.2009 gasiti la pagina Noutati.
Inca nu se cunoaste modul de raportare in declaratii a perioadelor de somaj tehnic.
In utilizarea acestei rubrici in luna martie, trebuie sa tineti cont ca actul a fost publicat in 25 martie 2009.
*S-au introdus note contabile pentru evidentierea distincta a sumelor aferente persoanelor care nu lucreaza in baza unui contract de munca.
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Se poate lista Fisa salariat pentru unul/mai multi/toti salariatii in functie de selectiile efectuate.(Inainte se putea lista doar pentru cate un salariat)
-S-a adaugat o lista cu detalii despre Sporul de vechime accesibila in Listare>>Liste>>Spor vechime.
VertiSal Actualizarea 011 din 02.03.2009
*Modificare procent CAS angajator la 20,8 din februarie 2009.(Legea 19/26.02.2009)
*Modificare procent CAS angajat la 10,5 din februarie 2009.(Legea 19/26.02.2009)
*Modificare Salariul mediu brut pe anul 2009. Acesta este de 1.693 lei (Legea 19/26.02.2009)
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Daca primele se platesc odata cu salariul, puneti data primei egala cu data platii drepturilor salariale (din Nomenclatoare>>Parametri), astfel, suma se va regasi in restul de plata, altfel va apare ca platita in avans.
-A fost adaugata Adeverinta pe baza careia se calculeaza indemnizatia pentru cresterea copilului (Listare>>Adeverinte>>Adeverinta crestere copil),ca urmare a Ordin 68/4.02.2009
-VertiSal gestioneaza acordarea de salarii compensatorii (ca prime scutite de somaj). Pentru aceasta trebuie introdus pe Nomenclatoare >> Nomenclator elemente de pontaj , un nou element de pontaj:
id=PSALCOMPEN (neaparat acesta - fiind conditia de scutire de somaj)
denumire=Salarii compensatorii
periodicitate=Punctual
baza calcul=SAL
suma fixa=1 (ca sa fie selectata direct rubrica de suma, nu cea de procent) sau suma cea mai frecventa (daca exista una).
-Se pot lista adeverinte si pentru persoanele care in prezent nu mai sunt salariati. Sunt accesibile daca se bifeaza rubrica "Caut si salariatii lichidati in luni anterioare")
*Modificare procent CAS angajat la 10,5 din februarie 2009.(Legea 19/26.02.2009)
*Modificare Salariul mediu brut pe anul 2009. Acesta este de 1.693 lei (Legea 19/26.02.2009)
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Daca primele se platesc odata cu salariul, puneti data primei egala cu data platii drepturilor salariale (din Nomenclatoare>>Parametri), astfel, suma se va regasi in restul de plata, altfel va apare ca platita in avans.
-A fost adaugata Adeverinta pe baza careia se calculeaza indemnizatia pentru cresterea copilului (Listare>>Adeverinte>>Adeverinta crestere copil),ca urmare a Ordin 68/4.02.2009
-VertiSal gestioneaza acordarea de salarii compensatorii (ca prime scutite de somaj). Pentru aceasta trebuie introdus pe Nomenclatoare >> Nomenclator elemente de pontaj , un nou element de pontaj:
id=PSALCOMPEN (neaparat acesta - fiind conditia de scutire de somaj)
denumire=Salarii compensatorii
periodicitate=Punctual
baza calcul=SAL
suma fixa=1 (ca sa fie selectata direct rubrica de suma, nu cea de procent) sau suma cea mai frecventa (daca exista una).
-Se pot lista adeverinte si pentru persoanele care in prezent nu mai sunt salariati. Sunt accesibile daca se bifeaza rubrica "Caut si salariatii lichidati in luni anterioare")
VertiSal Actualizarea 010 din 27.01.2009
*Modificare procent CAS angajator la 18,5 din ianuarie 2009.(OUG 226/30.12.2008)
*Modificare tarif risc, in functie de codul CAEN din ianuarie 2009.(site CNPAS)
*Modificare salar minim la 600 ron pt. program de lucru normal din ianuarie 2009.(HG 1051/12.09.2008 )
*Modificare plafon deductibilitate la 400 euro/an la pensii facultative din ianuarie 2009.(OUG 127/8.10.2008)
*Modificarea zilelor legal nelucratoare pentru anul 2009.(Legea 202/21.10.2008)
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Angajati cu ore/luna. Pentru angajatii cu program de lucru sub o ora/zi, puneti norma=0 si precizati la program de lucru numarul de ore/luna. Pentru angajatii respectivi, nu se pot inregistra concediile medicale, neavand sens.
-Daca aveti angajati cu mai multe contracte de munca la aceeasi firma, la crearea declaratiilor (somaj, sanatate, pensii) se ofera posibilitate cumularii automate pe o singura pozitie. Aplicatiile de preluare ale institutiilor respective nu accepta mai multe pozitii pt. un CNP. Daca aveti asemenea cazuri, pt. declaratia la CAS, se recomanda verificarea pozitiei cumulate.(puteti folosi programul de verificare oferit de CNPAS)
-S-a adaugat posibilitatea salvarii rapoartelor in format PDF direct din aplicatie si in cazul in care nu aveti instalata nici o inprimanta virtuala.
*Puteti lista/salva pe discheta fisele fiscale. Va reamintesc ca trebuie sa fiti in ianuarie 2009 pentru a lista fisele fiscale pe 2008. La fisc se raporteaza numai discheta si borderoul in doua exemplare.
*Modificare tarif risc, in functie de codul CAEN din ianuarie 2009.(site CNPAS)
*Modificare salar minim la 600 ron pt. program de lucru normal din ianuarie 2009.(HG 1051/12.09.2008 )
*Modificare plafon deductibilitate la 400 euro/an la pensii facultative din ianuarie 2009.(OUG 127/8.10.2008)
*Modificarea zilelor legal nelucratoare pentru anul 2009.(Legea 202/21.10.2008)
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Angajati cu ore/luna. Pentru angajatii cu program de lucru sub o ora/zi, puneti norma=0 si precizati la program de lucru numarul de ore/luna. Pentru angajatii respectivi, nu se pot inregistra concediile medicale, neavand sens.
-Daca aveti angajati cu mai multe contracte de munca la aceeasi firma, la crearea declaratiilor (somaj, sanatate, pensii) se ofera posibilitate cumularii automate pe o singura pozitie. Aplicatiile de preluare ale institutiilor respective nu accepta mai multe pozitii pt. un CNP. Daca aveti asemenea cazuri, pt. declaratia la CAS, se recomanda verificarea pozitiei cumulate.(puteti folosi programul de verificare oferit de CNPAS)
-S-a adaugat posibilitatea salvarii rapoartelor in format PDF direct din aplicatie si in cazul in care nu aveti instalata nici o inprimanta virtuala.
*Puteti lista/salva pe discheta fisele fiscale. Va reamintesc ca trebuie sa fiti in ianuarie 2009 pentru a lista fisele fiscale pe 2008. La fisc se raporteaza numai discheta si borderoul in doua exemplare.
VertiSal Actualizarea 009 din 06.01.2009
*Modificare mod de calcul a contributiei angajatorilor pentru persoanele cu handicap neincadrate, incepand cu luna decembrie 2008 (Ordin 590 din 12.11.2008 publicat in M.O. 817 din 05.12.2008
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Se poate tine evidenta angajarilor anterioare si a perioadelor de suspendare. Pentru acesta trebuie sa bifati rubrica "Completez istoric angajari" pe Nomenclatoare>>Parametri. Dupa aceea aveti acces la formularul unde se evidentiaza angajarile anterioare din Operare>>Date despre salariati>>...in dreapta aveti un buton "Angajari ant.". Daca acordati spor devechime, trebuie sa operati cu atentie datele introduse aici.
-Se poate tine evidenta declaratiilor legate de salarii. Formularul il gasiti pe Raportari>>Evidenta declaratii.
-S-a adaugat adeverinta pentru somaj. O gasiti in Listare>>Adeverinte>>...dupa selectia angajatului ... "Adeverinta somaj". Pentru a genera adeverinta pentru AJOFM, trebuie ca in prealabil sa completati Istoricul angajarilor si a perioadelor suspendate si Evidenta declaratiilor la AJOFM din ultimele 12 luni.
-S-a adaugat posibilitatea salvarii rapoartelor in format RTF, si (daca aveti instalat Microsoft Word) in format DOC. Aceste fisiere pot fi editate in Microsoft Word.
*Au fost adaugate optiuni noi:
-Se poate tine evidenta angajarilor anterioare si a perioadelor de suspendare. Pentru acesta trebuie sa bifati rubrica "Completez istoric angajari" pe Nomenclatoare>>Parametri. Dupa aceea aveti acces la formularul unde se evidentiaza angajarile anterioare din Operare>>Date despre salariati>>...in dreapta aveti un buton "Angajari ant.". Daca acordati spor devechime, trebuie sa operati cu atentie datele introduse aici.
-Se poate tine evidenta declaratiilor legate de salarii. Formularul il gasiti pe Raportari>>Evidenta declaratii.
-S-a adaugat adeverinta pentru somaj. O gasiti in Listare>>Adeverinte>>...dupa selectia angajatului ... "Adeverinta somaj". Pentru a genera adeverinta pentru AJOFM, trebuie ca in prealabil sa completati Istoricul angajarilor si a perioadelor suspendate si Evidenta declaratiilor la AJOFM din ultimele 12 luni.
-S-a adaugat posibilitatea salvarii rapoartelor in format RTF, si (daca aveti instalat Microsoft Word) in format DOC. Aceste fisiere pot fi editate in Microsoft Word.
VertiSal Actualizarea 008 din 05.10.2008
*Modificare declaratia CAS - afecteaza doar cazurile de accidente de munca
In anexa 1.2 la punctul T. (Contributia la asigurari sociale de sanatate conform Legii 95/2006, art. 260 alin.3) se calculeaza numai asupra indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca datorata accidentelor de munca si bolilor profesionale suportata din fondul de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale (FAAMBP).
(Ordonanta de urgenta nr. 93/2008 la art. I pct. 58).
*S-a operat modificarea salariului minim la 540 incepand cu Octombrie 2008 (Hotararea de Guvern nr. 1051 din 12.09.2008)
*S-a operat modificarea unor procente incepand cu salariile lunii Decembrie 2008:
-Contributie CAS angajator: pentru conditii normale de munca 18%;pentru conditii deosebite de munca 23%;pentru conditii speciale de munca 28%
-Contributia datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj la 0,5%
-Contributia datorata de angajator pentru asigurarile de sanatate la 5,2%
*Au fost adaugate optiuni noi la aplicatia MultiDec - raportarea mai multor sociatati pe aceeasi discheta (parte a VertiSal Profesional):
-Acum este posibila salvarea in directoare denumite dupa CUI, director firma sau denumire firma. Se poate salva si in orice alta locatie decat discheta.
In anexa 1.2 la punctul T. (Contributia la asigurari sociale de sanatate conform Legii 95/2006, art. 260 alin.3) se calculeaza numai asupra indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca datorata accidentelor de munca si bolilor profesionale suportata din fondul de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale (FAAMBP).
(Ordonanta de urgenta nr. 93/2008 la art. I pct. 58).
*S-a operat modificarea salariului minim la 540 incepand cu Octombrie 2008 (Hotararea de Guvern nr. 1051 din 12.09.2008)
*S-a operat modificarea unor procente incepand cu salariile lunii Decembrie 2008:
-Contributie CAS angajator: pentru conditii normale de munca 18%;pentru conditii deosebite de munca 23%;pentru conditii speciale de munca 28%
-Contributia datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj la 0,5%
-Contributia datorata de angajator pentru asigurarile de sanatate la 5,2%
*Au fost adaugate optiuni noi la aplicatia MultiDec - raportarea mai multor sociatati pe aceeasi discheta (parte a VertiSal Profesional):
-Acum este posibila salvarea in directoare denumite dupa CUI, director firma sau denumire firma. Se poate salva si in orice alta locatie decat discheta.
VertiSal Actualizarea 007 din 07.08.2008
*S-a adaugat Adresa de inaintare pt. depunerea ReviSal in format electronic - pt. clientii care nu raporteaza on-line, accesibila pe Raportari>>Registrul evidenta salariati>>Adeverinta inaintare.
*S-a revenit la raportarea in ReviSal a domeniului de activitare al angajatorului pe baza de IdCAEN(cum face aplicatia ReviSal), nu de CAEN (cum recomanda documentul "Format si structura fisier aferent registrului electronic.pdf"
accesibil pe http://www.inspectiamuncii.ro.), abordarea din urma ducand la refuzuri la depunerea la ghiseu.
*Mici modificari la foaia colectiva de prezenta.
*Modificare validare declaratie CAS. Este permisa salvarea pozitiilor fara zile lucrate sau prestatii (cu avertizare), singura conditie pentru cuprinderea in declaratie fiind existenta bazei de calcul.
*S-a revenit la raportarea in ReviSal a domeniului de activitare al angajatorului pe baza de IdCAEN(cum face aplicatia ReviSal), nu de CAEN (cum recomanda documentul "Format si structura fisier aferent registrului electronic.pdf"
accesibil pe http://www.inspectiamuncii.ro.), abordarea din urma ducand la refuzuri la depunerea la ghiseu.
*Mici modificari la foaia colectiva de prezenta.
*Modificare validare declaratie CAS. Este permisa salvarea pozitiilor fara zile lucrate sau prestatii (cu avertizare), singura conditie pentru cuprinderea in declaratie fiind existenta bazei de calcul.
VertiSal Actualizarea 006 din 27.07.2008
*Modificare automata procent sanatate angajat de la 6,5 la 5,5 incepand cu luna Iulie 2008
*Incepand cu Iulie 2008, persoanele scutite de impozit pe salar platesc sanatate ca si cele nescutite. (OUG 93/2008 art. 55 alin 2^1)
*A fost adaugata Foaia colectiva de prezenta, accesibila din meniul Operare
*In Nomenclatoare>>Antet societate, pe Clasificatie CAEN, trebuie sa selectati Rev.2(2007) daca s-a modicat la Registrul Comertului. Se raporteaza in ReviSal.
*Inbunatatiri ReviSal - gestionare Reintegrare profesionala, gestionare raportare lichidare urmata de reincadrare intr-un interval scurt.
*Adaugare la Listare>>Liste>>lista Angajari/ Lichidari intr-o anumita perioada.
*Modificare lista Fisa Salariat - detaliere absente in motivate si nemotivate, adaugare rubrici de total.
*S-au actualizat Fisele fiscale la formatul pentru 2008.
*La declaratia la CAS (pensii), s-a pus conditia de cuprindere in raportare doar a pozitiilor care au sume.
*Incepand cu Iulie 2008, persoanele scutite de impozit pe salar platesc sanatate ca si cele nescutite. (OUG 93/2008 art. 55 alin 2^1)
*A fost adaugata Foaia colectiva de prezenta, accesibila din meniul Operare
*In Nomenclatoare>>Antet societate, pe Clasificatie CAEN, trebuie sa selectati Rev.2(2007) daca s-a modicat la Registrul Comertului. Se raporteaza in ReviSal.
*Inbunatatiri ReviSal - gestionare Reintegrare profesionala, gestionare raportare lichidare urmata de reincadrare intr-un interval scurt.
*Adaugare la Listare>>Liste>>lista Angajari/ Lichidari intr-o anumita perioada.
*Modificare lista Fisa Salariat - detaliere absente in motivate si nemotivate, adaugare rubrici de total.
*S-au actualizat Fisele fiscale la formatul pentru 2008.
*La declaratia la CAS (pensii), s-a pus conditia de cuprindere in raportare doar a pozitiilor care au sume.
VertiSal Actualizarea 005 din 18.03.2008
 *Corectie la declaratia ITM.
In urma modificarii anterioare (vs20080317_004 din 17.03.2008.), pe declaratia la ITM, suma datorata pentru comision carti de munca putea fi eronata (nu gestiona corect toate cazurile). In Centralizator si Note contabile era bine.
In urma modificarii anterioare (vs20080317_004 din 17.03.2008.), pe declaratia la ITM, suma datorata pentru comision carti de munca putea fi eronata (nu gestiona corect toate cazurile). In Centralizator si Note contabile era bine.
VertiSal Actualizarea 004 din 07.03.2008
*La Operare>>Date despre salariati, la Fel angajat s-a introdus o noua optiune (Fara contract de munca),pentru persoanele care realizeaza venituri la angajator fara a avea contract de munca sau raport de serviciu cu acesta (indemnizatiilor administratorilor, cenzorilor, drepturilor salariale ce revin salariatilor care nu mai sunt angajatii sociatatii (salarii compensatorii).
Retinerile care se aplica acestor persoane nu sunt restrictionate in aplicatie (in afara de Comision carti munca), va trebui sa le modificati dvs. unde este cazul.
*La Operare>>Date despre salariati>>Detalii, s-au introdus rubricile Stare contract si Data stare.
Stare contract > poate avea valorile :
- "Contract in derulare" - aceasta este starea prestabilita;
- "Concediu crestere copil" - pentru concediile de ingrijire copil pana la 2(3) ani;
- "Concediu fara plata (mame L7/2007)" - concediu fara plata pt. mame conform legii 7/2007 (nu are nici o legatura cu alte concedii fara plata).
Data stare > reprezinta data de inceput a starii respective.
Daca operati Stare contract, nu mai este nevoie sa modificati procentele de retinere in concordanta cu starea, pt. salariatii respectivi, acestea fiind tratate explicit in aplicatie (restrictii in pontaj si eliminare din declaratii).
Retinerile care se aplica acestor persoane nu sunt restrictionate in aplicatie (in afara de Comision carti munca), va trebui sa le modificati dvs. unde este cazul.
*La Operare>>Date despre salariati>>Detalii, s-au introdus rubricile Stare contract si Data stare.
Stare contract > poate avea valorile :
- "Contract in derulare" - aceasta este starea prestabilita;
- "Concediu crestere copil" - pentru concediile de ingrijire copil pana la 2(3) ani;
- "Concediu fara plata (mame L7/2007)" - concediu fara plata pt. mame conform legii 7/2007 (nu are nici o legatura cu alte concedii fara plata).
Data stare > reprezinta data de inceput a starii respective.
Daca operati Stare contract, nu mai este nevoie sa modificati procentele de retinere in concordanta cu starea, pt. salariatii respectivi, acestea fiind tratate explicit in aplicatie (restrictii in pontaj si eliminare din declaratii).